INFORMACJA OD ORGANIZATORA:
W ciągu 2 dni merytorycznych webinarów poruszone zostaną ABSOLUTNIE najświeższe problemy, które dotknęły całą branża logistyczną w ostatnim czasie:
- Automatyzacja procesów logistycznych w odniesieniu do aktualnych realiów
- Podejmowanie decyzji o nowym obiekcie logistycznym i jego lokalizacji
- Nowa Normalność logistyki – idee i praktyka
- Ecommerce, jako must have nowej rzeczywistości
Wśród naszych trenerów doprawdy wybitne grono praktyków:
- Piotr Susz – praktyk i interim manager
- Łukasz Jatta senior principal / partner Międzynarodowa Grupa Doradczo-Inżynierska Miebach Consulting
- Jacek Jarmuszczak trener biznesu, praktyk
- Marta Cudziło kierownik Centrum Logistyki, project manager Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania
- Piotr Karbowiak senior partner Graphene Partner
- Andrzej Lada-Kubala dyrektor zarządzania łańcuchem dostaw, członek zarządu Meble Wójcik
- Roland Krybus principal i project engineer Międzynarodowa Grupa Doradczo-Inżynierska Miebach Consulting
Poznaj tematy LogDays 2020:
ŚCIEŻKA 1 Automatyzacja procesów logistycznych dziś
- Automatyzacja a dynamika zmian w procesach – jak tworzyć koncepcję i projekt automatyzacji procesów logistycznych, który będzie dostosowany do zadań z przyszłości?
- Na co zwrócić uwagę dobierając rozwiązania techniczne szyte na dziś i jutro Twojej logistyki?
- Misja: Pustynia – projekt zautomatyzowanego Centrum Dystrybucyjnego w Ekonomicznej Strefie im. Króla Abdullaha. O długiej drodze od projektu koncepcyjnego magazynu zlokalizowanego na pustyni, przez planowanie detaliczne, nadzór nad realizacją, aż po odbiór instalacji przy uwzględnieniu specyfiki prowadzenia projektów w Arabii Saudyjskiej.
ŚCIEŻKA 2 Podejmowanie decyzji o nowym obiekcie logistycznym i jego lokalizacji
- Modelowanie sieci dystrybucji – jakie czynniki decydują o wyborze nowej lokalizacji magazynowej? Jak sprawdzić, która z nich będzie optymalna dla logistyki Twojego przedsiębiorstwa? Dowiesz się, jak przejść przez proces decyzyjny krok po kroku.
- Magazynowa przeprowadzka – jak się za nią zabrać, żeby przebiegła sprawnie, bez komplikacji? Co powinno znaleźć się na Twojej checkliście? Jakie zasoby zabezpieczyć (transport, narzędzia, media, wywóz odpadów, sieć LAN, sieć elektryczna etc.)?
ŚCIEŻKA 3 Nowa Normalność logistyki – idee i praktyka
- Zarządzanie ryzykiem w logistyce – jak szybko sprawdzić sieć interesariuszy współpracy i jak wspólnie przygotować plan kontynuacji biznesu? Jakie narzędzia pozwolą na analizę poziomu ryzyka?
- Współdzielone zasoby pracowników w parku logistycznym – nowy pomysł na problem ograniczonych zasobów przeszkolonych pracowników dostępnych na już. Sprawdź zupełnie nową koncepcję!
ŚCIEŻKA 4 Ecommerce, jako must have nowej rzeczywistości
- Obsługa logistyki ecommerce na już – w jaki sposób przygotować zapytanie ofertowe na usługi magazynowe oraz e-fulfilment? Jak w kontrakcie zabezpieczyć problem wyjścia ze współpracy z operatorem?
- Własny e-sklep czy współpraca z marketplace’m – różne modele sprzedaży przez internet. Sprawdź ich wady i zalety od strony szans i zagrożeń dla logistyki.
Polska Izba Konstrukcji Stalowych zaprasza na VI Konferencję Techniczną pt. „Optymalizacja Konstrukcji Stalowych”, która w tym roku odbędzie się 26 sierpnia w nowej, internetowej formule.
Tematyka VI Konferencji Technicznej, kierowanej przede wszystkim do kadry technicznej przedsiębiorstw branży budownictwa stalowego, będzie związana z optymalizacją konstrukcji stalowych na etapach projektowania i wykonawstwa.
Do udziału w Konferencji zaproszeni są przedstawiciele firm projektowych, ale również produkcyjnych i montażowych, a także studenci i czynni zawodowo inżynierowie budownictwa.
Hub Innowacji Cyfrowych dih4.ai serdecznie zaprasza do udziału w konferencji AI Inference in Practice (3 września) oraz niezwykle ciekawych aktywności towarzyszących (4 września).
3 WRZEŚNIA
Bogaty program konferencji skupia się na technologiach i rozwiązaniach praktycznych w zakresie zastosowań sztucznej inteligencji w praktyce.
Hub dih4.ai jako współogranizator konferencji dysponuje zarezerwowanymi 50 miejscami. Warto wsppomnieć, że na wydarzenie zgłosiło się około 500 osób z 64 krajów, spośród których wybrano jedynie 180.
4 WRZEŚNIA
Przygotowany został również szereg niezwykle ciekawych aktywności towarzyszących:
– spotkania z doradcami biznesowymi
– nagrania demonstratorów technologii
– wirtualny spacer po Laboratorium Robotycznym
– pokaz Live Coding z wykorzystaniem superkomputera
– spotkania z ekspertami technologicznymi
Zapraszamy na darmowe szkolenie online, w którym przedstawimy proces automatycznego skanowania 3D oraz kontroli wymiarów. Na webinarze pokażemy krok po kroku jak przebiega taki proces i na żywo zobaczysz ile trwa. Wykorzystamy do tego stacjonarny skaner 3D oraz kilka przykładowych obiektów do zeskanowania.
Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?
• Dowiesz się jak w ciągu kilku minut stworzyć model 3D dokładny do 0,01 mm
• Zobaczysz jak skontrolować wszystkie wymiary wykonanego elementu i automatycznie zrobić raport pomiarowy
• Przedstawimy konkretny przykład klienta, który wykorzystuje proces skanowania i kontroli wymiarów
• Odpowiemy na Twoje pytania dotyczące skanerów 3D i skanowania 3D
Data: 8.09.2020 r.
Godzina: 11:00
ITM_talks to cykl branżowych spotkań online organizowany przez zespół targów ITM Industry Europe i Modernlog.
Rozmowy, prowadzone z nowoczesnego studia Grupy MTP, są transmitowane na żywo poprzez specjalnie dostosowaną do tego platformę. Do udziału zapraszamy liderów przemysłu, biznesu i nauki. W ramach ITM_talks poruszamy najgorętsze tematy w branży. Głównym partnerem projektu jest Politechnika Poznańska.
ZAPRASZAMY NA DRUGI ODCINEK Z CYKLU!
DATA: 8 WRZEŚNIA 2020, GODZ. 11.00
REJESTRACJA: https://talks.itm-europe.pl/
PRELEGENCI:
Adam Drewniany, Prezes Zarządu South Bay Solutions
Od 2000 r. ściśle związany z awangardą firm produkujących zaawansowane technologie w Dolinie Krzemowej. W tym czasie z powodzeniem zrealizował tysiące indywidualnych projektów. Jego firma South Bay Solutions przyczyniła się do wprowadzenia na rynek flagowego samochodu Tesli, modelu S. Od tego czasu jest wyłącznym dostawcą głównych komponentów akumulatorów do wszystkich modeli S i X Tesla, jakie kiedykolwiek wydano w dowolnym miejscu na świecie.
W ciągu ostatnich dwóch dekad Adam Drewniany był filarem wielu innowacyjnych procesów w technologiach medycznych. Jego znani partnerzy to Intuitive Surgical, który był pionierem w dziedzinie technologii robotycznych firmy Vinci, opierając się na częściach pochodzących z South Bay Solutions. Adam Drewniany od samego początku uczestniczył w tworzeniu laserowej chirurgii refrakcyjnej oka, w czasach, gdy technologia ta istniała pod nazwą Lasik aż do dziś, kiedy dostawy Adama trafiają do giganta technologii medycznej Johnson & Johnson.
W kultowym otoczeniu Doliny Krzemowej Adam od dawna jest producentem zaawansowanego sprzętu, używanego do produkcji płytek krzemowych – podstawowego elementu budulcowego dla przemysłu półprzewodników. Najwięksi gracze w tej dziedzinie, tacy jak Intel czy Applied Materials, nadal ufają firmie Adama oraz jego rozwiązaniom. Jego zamiłowanie do najnowocześniejszych technologii miało również wpływ na zaangażowanie w najnowsze osiągnięcia w zakresie magazynowania energii. Adam’s South Bay Solutions Gdańsk jest obecnie częścią Northvolt, największego, pierwszego i jedynego ekologicznego producenta przemysłowych i samochodowych systemów akumulatorowych. Northvolt Poland, Inc. z siedzibą w Gdańsku odpowiada za produkcję modułów akumulatorowych dla przemysłu poszukującego czystych źródeł energii.
dr hab inż. Krzysztof Kurowski, Zastępca Pełnomocnika Dyrektora IChB PAN ds. Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego
Jest doktorem habilitowanym inżynierem w dziedzinie informatyki. Tytuł ten otrzymał na Politechnice Poznańskiej. Od roku lipca 2019 pełni funkcję Zastępcy Pełnomocnika Dyrektora Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym. Od dwóch dekad uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych oraz badawczo-rozwojowych w obszarze szeroko pojętych Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) i wykorzystania ich w różnych dziedzinach wiedzy.
Zdobywał doświadczenie jako research visitor w wielu instytucjach naukowo-badawczych, m.in. University of Queensland, Australia, Argonne National Lab, USA, Louisiana State University, USA. Jego zainteresowania badawcze związane są z modelowaniem zaawansowanych aplikacji, problematyką szeregowania i zarządzania w nowoczesnych systemach superkomputerowych i systemach komputerowych nowych generacji.
Michał Kaźmierczak, Dyrektor Biznesu Robotyki i Automatyki Przemysłowej ABB
W ABB od początku 2019 roku. Manager z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze automatyzacji produkcji. W ABB odpowiada za budowanie strategii rozwoju oferty i sprzedaży robotów przemysłowych, modułowych systemów produkcyjnych oraz usług w zakresie robotyzacji produkcji. Wraz ze swoim zespołem pracuje nad tworzeniem inteligentnych rozwiązań, które wspierają producentów w zwiększaniu wydajności operacyjnej oraz poprawie jakości ich wyrobów.
MODERATOR:
dr inż. Krzysztof Walas z Instytutu Robotyki i Inteligencji Maszynowej Politechniki Poznańskiej
Jest absolwentem kierunku Automatyka i Robotyka na Wydziale Elektrycznym Politechniki Poznańskiej. Stopień doktora nauk technicznych uzyskał w roku 2012 w dyscyplinie Automatyka i Robotyka, specjalność Robotyka. Od 2007 roku jest pracownikiem naukowym Politechniki Poznańskiej.
Jego zainteresowania naukowe to roboty krocząca oraz percepcja otoczenia robotów pozwalająca na interakcję z otoczeniem w oparciu o prawa fizyki – rozpoznawanie materiałów oraz modelowanie ich właściwości Z chęcią angażuje się w konferencje naukowe i spotkania międzynarodowych kół naukowych. Jest m.in.: narodowym koordynatorem euRobotics Week oraz uczestnikiem dwóch grup tematycznych w ramach euRobotics. Od roku 2016 aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz rozwoju i propagowania idei Przemysłu Przyszłości w Polsce.
Pod egidą SECO/WARWICK – lidera obróbki cieplnej i metalurgii próżniowej – odbędzie się pierwsze w branży wirtualne spotkanie międzynarodowych specjalistów, którzy on-line podzielą się swoją wiedzą i swoim doświadczeniem. Ekspercka środa, 9 września, to 3 bloki tematyczne, prelegenci z całego świata, panele dyskusyjne, tysiące uczestników, nauka i biznes w jednej sieci połączeń.
„Obecnie świat mocno przeniósł się do sieci, to tam prowadzimy niemal równoległe życie: prywatne, służbowe i biznesowe. To w sieci pracujemy, spotykamy się, dyskutujemy, oglądamy, eksplorujemy, poznajemy i uczymy się. To, co cenne w tej zmianie, to poczucie niezależności i samodecydowania o czasie, miejscu, rodzaju i sposobie komunikacji i konsumpcji treści. Stąd zrodziła się potrzeba e-SEMINARIUM 4.0. Jednak, co należy mocno podkreślić, to nie jest kolejny webinar, to nie jest promocja produktów, to nie są wirtualne targi. To platforma wymiany wiedzy i doświadczenia, spotkanie praktyków i naukowców, czyli wydarzenie na miarę dzisiejszych czasów”, – mówi Katarzyna Sawka, Globalny Dyrektor Marketingu Grupy SECO/WARWICK. |
e-SEMINARIUM po raz pierwszy
Pandemia spowodowała przeniesienie spotkań biznesowych do sieci, która stała się naturalnym wyborem w organizacji największego na świecie wydarzenia branżowego obróbki cieplnej metali. Tak powstało e-SEMINARIUM 4.0, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, w bezpieczeństwie i komforcie spotkają się tysiące uczestników z całego świata.
W jednym miejscu branża metalurgii próżniowej i obróbki cieplnej podzieli się doświadczeniem i wiedzą, zobaczy, usłyszy, przeczyta, dowie się, podyskutuje o biznesie i wyzwaniach obróbki cieplnej oraz rozwikła branżowe sekrety. Celem tego niecodziennego spotkania jest dzielenie się wiedzą, poszerzanie horyzontów, wymiana doświadczeń, poglądów, kreowanie biznesów i współpracy na tle nowych wyzwań globalnych.
3 bloki tematyczne, czyli różne punkty widzenia
Trzy bloki tematyczne to trzy różne spojrzenia na branżę metalurgii próżniowej i obróbki cieplnej, tj. z punktu widzenia biznesu, jego utrzymania oraz prowadzenia, stąd bloki: „Biznes 4.0”, „Codzienne wyzwania obróbki cieplnej” i „Sekrety obróbki cieplnej”. By śmiało patrzeć w przyszłość, warto ją zobaczyć z różnych perspektyw. Będzie to możliwe dzięki 3 blokom tematycznym odbywającym się w języku angielskim w 3 równoległych pokojach spotkań, prowadzonym i współprowadzonym przez branżowe i naukowe autorytety. Wielkie firmy i nazwiska spotykają się 9 września na platformie e-SEMINARIUM SECO/WARWICK.
Innowacja spotyka wydajność
Innowacja spotyka wydajność – to motto spółki, które znajduje swe odbicie nie tylko w technologiach oferowanych przez SECO/WARWICK, ale i podejściu do wydarzenia: „e-SEMINARIUM to platforma do wymiany wiedzy i doświadczenia dostosowana do możliwości i potrzeb dzisiejszych specjalistów branży obróbki cieplnej i metalurgii. Tworząc pierwsze na świecie tego typu wydarzenie branżowe – nadawane z profesjonalnego studia telewizyjnego – organizatorzy zadbali o bezpieczeństwo uczestników, wysoką jakość przekazu, możliwość interakcji między uczestnikami i prelegentami oraz patronat medialny tytułów międzynarodowych.
Nauka i biznes w sieci
Świat obróbki cieplnej i metalurgii spotyka się teraz w sieci powiązań, zależności i wpływów, na platformie B2B, której gospodarzem jest Grupa SECO/WARWICK. Grupa współpracuje z uniwersytetami technicznymi, politechnikami, ośrodkami naukowymi i instytutami badawczymi na całym świecie, zarówno w Europie Zachodniej, jak i Azji. Aktywnie realizuje programy współpracy z Politechniką Łódzką, Politechniką Poznańską, Institut für Metallformung TU Bergakademie we Freibergu w Niemczech, Central South University w Chinach oraz National Research Saratov State University w Rosji. Nie dziwi więc, że SECO/WARWICK zaprosił do wykładów i paneli dyskusyjnych tuzy z tego uniwersyteckiego świata.
SECO jest ECO
Działalność różnych podmiotów branży obróbki cieplej i metalurgii próżniowej wpływa nie tylko na sferę biznesową, lecz także na różne aspekty życia społecznego i środowiska. Spotkania biznesowe często łączone są z działalnością charytatywną. Nie inaczej jest teraz.
Oglądaj: https://www.facebook.com/events/320134622706677/
„Pandemia pokazała, w jaki wielkiej potrzebie znajduje się nasza planeta, dlatego uznaliśmy, że symboliczny 1 $ od każdego sprzedanego biletu przekazany zostanie na jedną z trzech organizacji społecznych: WWF, PETA lub Greenpeace. Do którego z gigantów społecznych trafią zebrane pieniądze, zdecydują uczestnicy wydarzenia. SECO jest ECO i jego partnerzy także”, – puentuje Katarzyna Sawka. |
Zapraszamy Państwa do uczestnictwa w wyjątkowej konferencji, w czasie której przeniesiemy naszych uczestników do wirtualnego świata, postaramy się odwzorować konferencję SCS w „realu” najlepiej jak się da. Co to znaczy? To znaczy, że będziemy mogli jak w poprzednich edycjach uczestniczyć w prelekcjach poszczególnych ścieżek konferencji: SCS PRO, SCS OPEN, SCS VENDORS, Warsztatach czy pospacerować po wirtualnym SCS EXPO, będziemy mogli również spotkać się z innymi uczestnikami (ich awatarami), porozmawiać zarówno w większym gronie jak i indywidualnie spotkać się w specjalnie wyznaczonych strefach networkigowych.
ANALIZA ZNANYCH PRZYPADKÓW NARUSZAJĄCYCH CYBERBEZPIECZEŃSTWO STANOWI JEDNĄ Z NAJLEPSZYCH METOD POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA.
Na zapewnienie organizacji dostatecznego bezpieczeństwa IT składa się realizacja polityki bezpieczeństwa i odpowiednich procedur w razie ataku, posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego oraz co nie mniej ważne działań prewencyjnych, które mogą skutecznie zapobiec lub przygotować firmę na takie zagrożenie. Zarządzać tymi obszarami można skutecznie między innymi poprzez dokładną analizę własnych i cudzych przypadków naruszenia bezpieczeństwa IT.
DO KOGO SKIEROWANY JEST PROGRAM KONFERENCJI „SECURITY CASE STUDY”?
- dyrektorów i menedżerów komórek bezpieczeństwa IT,
- kierowników i specjalistów zajmujących się tematyką bezpieczeństwa teleinformatycznego
- liderów technicznych projektów z tego obszaru,
- pasjonatów i entuzjastów IT
DLACZEGO „SECURITY CASE STUDY”?
Nazwa konferencji nie jest przypadkowa:
- program wydarzenia wypełnią w całości najważniejsze bieżące historie z życia profesjonalistów zajmujących się bezpieczeństwem IT
- proponowana formuła w naturalny sposób wymusza podzielenie się doświadczeniami i rekomendacjami dotyczącymi omawianych zagadnień, cyberzagrożeń i ataków na firmy czy instytucje
- prelegenci podzielą się autentyczną wiedzą, którą nierzadko można zdobyć jedynie w sytuacji zagrożenia, opowiedzą o sytuacjach nie teoretycznych i książkowych a realiach w jakich firmy musiały sprostać zadaniu.
- rozpatrywane przypadki przedstawione będą zarówno od strony rozwiązań o charakterze technicznym jak i organizacyjnym, co jak wiadomo bywa nie mniej ważne.
CZYM JEST KONFERENCJA?
- interesującymi wykładami z zakresu IT Security, Case Studies
- możliwością rozmowy, poznania specjalistów i entuzjastów tematu
- możliwością dołączenia do grona wyjątkowych ludzi
- miejscem na poszerzenie swojej wiedzy i zdobycie doświadczenia
- doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych
- szansą uczestnictwa w wielu atrakcjach przygotowanych przez organizatorów, które rozwijają nabyte umiejętności
- spotkaniem, o którym nie można będzie zapomnieć
Możliwości finansowania transformacji cyfrowej – ulga B+R i IP BOX
Platforma Przemysłu Przyszłości kontynuując cykl webinariów dotyczących różnych form finansowania transformacji cyfrowej przedsiębiorstw zaprasza na webinarium poświęcone uldze podatkowej na badania i rozwój oraz własność intelektualną (IP BOX).
Podczas wydarzenia skoncentrujemy się na zachętach podatkowych w zakresie praktycznego wykorzystania ulgi B+R i IP BOX. Odpowiemy również na pytania zgłoszone przez jego uczestników.
Prelegenci
Plan wydarzenia
Rozpoczęcie i przywitanie gości
Prezentacja misji Platformy Przemysłu Przyszłości
Wspieranie transformacji cyfrowej firm z wykorzystaniem ulgi na B+R
Dyskusja
Wspieranie transformacji cyfrowej firm z wykorzystaniem ulgi na IP BOX
Dyskusja
Zakończenie
Otwarta platforma sterowania: PLCnext Technology
AGENDA
Nowa idea w automatyce: Otwarte platformy sterowania
o Idea powstania nowej koncepcji sterowania
o Różne pomysły na otwarte platformy
o PLCnext Technology – unikalne cechy
o Elementy naszej platformy
Programowanie sterownika PLCnext Technology: programowanie klasyczne
o PLCnext Enginner – darmowy pakiet programistyczny
o Przygotowanie nowego projektu i sterownika do pracy
o Tworzenie „klasycznego” programu sterującego wg. IEC 61131-3
o Prosta i szybka wizualizacja na web-serwerze sterownika
Programowanie Sterownika PLCnext Technology: programowanie next
o Praktyczne wykorzystanie języków wysokiego poziomu w programach sterujących
o Tworzenie programu C++ w Eclipse i uruchomienie go na sterowniku
o Tworzenie bloku funkcyjnego C# w MS Visual Studio i użycie go w programie IEC 61131-3
o Wizualizacja danych procesowych w chmurze Proficloud
o Wykorzystanie aplikacji systemu Linux
PhoenixContact
Phoenix Contact lider w technikach połączeń elektrycznych i automatyce przemysłowej. Nasza praca jest ukierunkowana na tworzenie postępu za pomocą innowacyjnych i inspirujących rozwiązań oraz relacji z klientami jak i partnerami biznesowymi zorientowanymi na wspólne i długotrwałe korzyści.
Już 28 września 20 technologicznych startupów po raz pierwszy zaprezentuje swoje nowatorskie rozwiązania dla Przemysłu 4.0. Pomysły są efektem półrocznego programu wsparcia KPT ScaleUp, największego w Polsce industrialnego akceleratora. To jedno z kilku przedsięwzięć prowadzonych przez Krakowski Park Technologiczny na rzecz Przemysłu 4.0.
Zapewnienie startupom możliwości realnej i bezpośredniej współpracy z partnerami przemysłowymi jest najskuteczniejszym narzędziem na wypracowanie wartościowych produktów, usług czy technologii, które będzie można następnie wdrożyć, wzmacniając tym samym polski Przemysł 4.0. Startupy spotykają się z fachowcami, mają dostęp do nowoczesnej infrastruktury, zapewnia się im możliwość testów w środowisku jak najbardziej zbliżonym do tego rzeczywistego. Dzięki temu można w znaczący sposób udoskonalić własne rozwiązanie i przygotować je do udanej komercjalizacji
– zaznacza Angelika Popławska, koordynatorka programu KPT ScaleUp
Oglądaj: https://www.facebook.com/KPTScaleUp
Start: 28.09. 2020 godz. 100