Od 6 czerwca można będzie organizować targi i kongresy – zapowiedział w środę rząd, przedstawiając IV etap odmrażania polskiej gospodarki. – To wiadomość, na którą czekaliśmy od dawna – komentuje Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – Jesteśmy w pełni przygotowani, by w nowych warunkach sanitarnych zaprosić na targi wystawców i gości – dodaje.
20-21 czerwca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się targ ogrodniczy, podczas którego każdy będzie mógł kupić sadzonki, nasiona, akcesoria ogrodnicze czy elementy wyposażenia ogrodu lub balkonu. Pojawią się też producenci lokalnej żywności ze swoimi produktami.
W kolejny weekend (27-28 czerwca) coś dla fanów motoryzacji – Poznańskie Spotkania Motoryzacyjne, podczas których zostaną pokazane motoryzacyjne nowości.
Wkrótce pierwszy spektakl na terenie targów zamierza także wystawić Teatr Muzyczny w Poznaniu. Przed wakacyjną przerwą na targach obejrzeć można jego najbardziej popularne musicale dla dzieci i dorosłych.
Mimo iż od marca nie odbywały się żadne targi ani konferencje, czas ten był dla Grupy MTP okresem wytężonej pracy. Także dla zespołu targów ITM INDUSTRY EUROPE, który uruchomił specjalną, bezpłatną platformę #INDUSTRYonline – miejsce łączące świat przemysłu.
– Firmy przeniosły część aktywności do sieci z racji decyzji związanych z zamrożeniem pewnych obszarów działalności, dlatego też chcieliśmy zebrać je wszystkie w jednym miejscu i szeroko rozpromować. Pomagamy w ten sposób naszym partnerom i wystawcom w prowadzeniu biznesu w dość nietypowej sytuacji, w jakiej się teraz wszyscy znaleźliśmy– mówi Anna Lemańska-Kramer, dyrektor targów ITM INDUSTRY EUROPE.
Ponadto Grupa MTP uruchomiła platformę internetową BuyPoland.pl i agencję interaktywną R360. Organizowała także konferencje on-line, pracowała nad nowymi formatami targów (np. Targi polskich win i winnic WINO). Przygotowywała się też do organizacji zaplanowanych na jesień imprez, które odbędą się w nowym reżimie sanitarnym. Dzięki temu jest gotowa na wznowienie działalności targowej.
– Tak jak Grupa MTP była pierwszą firmą, która potrafiła wprowadzić sensowne rozwiązania w momencie zagrożenia, tak jest dziś pierwszą firmą, która wraca do gry – podkreśla Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Pierwszą firmą, która pokazuje, jak można bezpiecznie funkcjonować i bezpiecznie organizować imprezy.
– Od września rusza pełen program wydarzeń – deklaruje Tomasz Kobierski. – Byliśmy zmuszeni odwołać tylko jedną imprezę, Poznań Motor Show. Od września co tydzień będą się odbywać jakieś targ, czy to biznesowe, czy dla pasjonatów.
O kampanii
#WracamyDoGry to zainicjowana przez Grupę MTP kampania, do której dołączyły m.in. Miasto Poznań, Port Lotniczy Poznań-Ławica oraz zrzeszone w Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej podmioty. Wspólnie chcemy pokazać, że wznawiamy działalność, jesteśmy dobrze przygotowani na przyjęcie gości biznesowych i turystów, aktywnie współpracujemy, a nasza oferta jest w pełni dostosowana do obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna pod hasłem „Poznań wraca do gry” uruchamia równocześnie kampanię zachęcającą do spędzenia wakacji w Poznaniu
i okolicach. Na stronie internetowej www.poznan.travel znajdą się atrakcyjne oferty wakacyjne od członków stowarzyszenia PLOT, a także setki inspiracji dotyczących wakacyjnych aktywności. Strona będzie na bieżąco aktualizowana i uzupełniana o kolejne udostępniane atrakcje i wydarzenia. Akcja będzie reklamowana w mediach społecznościowych, a dzięki współpracy PLOT z AMS również na nośnikach zewnętrznych w całej Polsce.
Reklamy z hasłem #WracamyDoGry pojawią się wkrótce w Poznaniu i innych miastach Polski. Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej www.wracamydogry.pl